Wrz 26
2019

Przyjazne stosunki między pracownikami

Przyjazne stosunki między pracownikami

Wyraźne oddzielenie życia zawodowego od prywatnego nie zawsze jest możliwe. Czasami w miejscu pracy nawiązują się silne przyjaźnie, które trwają nawet przez długie lata. Okazuje się jednak, że nie zawsze jest to dobra opcja dla współpracowników, na przykład w restauracji fast food. Są pewne granice, których warto w takiej sytuacji przestrzegać, aby w przyszłości nie spotkały nas żadne przykre sytuacje.

Jakie trudności mogą Cię spotkać?

Budowanie relacji to trudna sprawa. Nie zawsze przychodzi nam z łatwością. Niekiedy może się wiązać również z konfliktami. Chcesz trzymać się w pracy określonych reguł, jednak Twoja przyjaciółka prosi Cię o przysługę. Plotkowanie z nią, na przykład o Waszym szefie może być dla Was fatalne w skutkach. Właśnie dlatego obowiązki służbowe od prywatnych relacji powinny być bezpiecznie oddzielone.

Kolejna kwestia, która może prowadzić do konfliktów to ludzka zazdrość. Czasami możesz poczuć się pokrzywdzona tym, że Twoja przyjaciółka otrzymała awans albo podwyżkę, a Ty nie. Wtedy warto podejść do tego „na chłodno” i przyjrzeć się swoim kompetencjom. Interesowność i wyrachowanie to kolejna rzecz, która może Cię spotkać w trakcie Twojego życia zawodowego. Okazuje się, że niektóre osoby mogą chcieć się z Tobą przyjaźnić tylko ze względu na określone korzyści, które to im przyniesie. Właśnie dlatego powinieneś ostrożnie dobierać swoich znajomych i dbać o to, aby Wasza przyjaźń opierała się na szczerej relacji.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *